connectedtonamibia.reismee.nl

Windhoek

We zijn er! Na een goede vlucht zijn we dinsdag aangekomen in Windhoek. De douane had erg veel interesse in de inhoud van onze tassen, met name de kinderkleding, cadeautjes om uit te delen en zeep vonden ze erg interessant! Gelukkig besloten ze na een half uurkritische vragen en onze belofte dat we niets gingen verkopen, alleen weggeven, dat we door mochten. Bij de gate stond Alwyn ons op te wachten, dat was fijn, het is altijd even wennen om links te moeten rijden. Een klein half uurtje later waren we bij onze eerste verblijfsplaats, Afrika Sun B&B in Windhoek, waar Eghard (eigenaar) ons al stond op te wachten.

Aan het einde van de middag werden we tijdens een drankje met Alwyn, zijn vrouw Tanja en Eghard bijgepraat over de laatste ontwikkelingen inWindhoek en het noorden van Namibië. Ondertussen heeft Ian zijn eerste Namibische vriendinnetje ontmoet. Kara, de dochter van Eghard, en hij lijken elkaar zonder woorden elkaar te begrijpen. De fluitjes die we als cadeautjes voor de kinderen mee hebben genomen (waarvoor nogmaals dank, Fred) spelen een leuke rol bij deze ontmoeting.

Woensdagochtend vertrekken we, na een heerlijk ontbijt, naar de Dagbreek school, een van de weinige scholen voor speciaal onderwijs in Namibie. We ontmoeten de directeur, Paul, kort, hij is druk met meetings, en voorbereidingen voor het aanstaande jubileum. De school viert komende vrijdag en zaterdag haar 50 jarig bestaan. Een heel bijzondere gebeurtenis, waar we graag bij willen zijn. We besluiten dan ook een dagje langer in Windhoek te blijven. Die middag zoeken we contact met Ida, Treesleeper, het hostel en Mangetti West om afspraken met hen te maken als we in de buurt van Tsintsabis zijn. ‘s Avonds hebben we, samen met Alwyn en Tanja een geweldige braai bij Eghard en Orpa.

Vanavond (donderdag) komen Klaas en Dolly aan in Windhoek voor het jubileum. Klaas is een van de contactpersonen van de stichting in Namibië. Vrijdag gaan we met Klaas en Dolly naar het jubileum van de Dagbreek school, waarna we zaterdag richting het Noorden vertrekken, waar we verblijven bij Margareth en Helmuth op Baobab gamefarm.

Ellis

Dag lieverds, gelukkig de link werkt! Kunnen we jullie helemaal volgen hier in Frankrijk! Veel plezier daar!!

Toos Verbruggen

Fijn dat jullie bij het feest van de Dagbreekschool aanwezig kunnen zijn. Heb de staf een mailtje gestuurd met onze felicitaties. Had hier ook graag bij willen zijn en verlang weer naar mijn Bushman!
Goede vervolgreis echter let op de vrachtwagens want die zijn erg lang. De chauffeurs seinen wel als je kunt passeren.
Groet vanuit het natte Nederland. Toos